W tegorocznej edycji Trend Booka, przygotowanego przez redakcję portalu Nowy Marketing ukazał się wywiad z Magdaleną Radecką, Project Managerem w firmie BIDads. Magda opowiada o rynku pracy w obszarze digital marketingu oraz o nowym trendzie, jakim jest outsourcing specjalistów.

Czy digital marketing to przyszłość rynku pracy?

Jeszcze kilka lat temu można byłoby tak powiedzieć. Dzisiaj większość działań marketingowych i sprzedażowych prowadzonych jest z coraz większym udziałem kanałów cyfrowych, a te wymagają wsparcia specjalistów zarówno z odpowiednimi kompetencjami, jak i doświadczeniem w digital marketingu. Digital marketing jest więc nie tylko przyszłością, ale już także teraźniejszością rynku pracy.

W jakich sektorach rynku mamy do czynienia z największym zapotrzebowaniem na specjalistów z kompetencjami w obszarze digital marketingu?

Nie powiem nic odkrywczego, ponieważ to trend, który utrzymuje się już od czasów pandemii. Coraz więcej klientów robi zakupy online. Według raportu “E-commerce w Polsce 2022”, opracowanego przez Gemius, PBI oraz IAB, w sieci kupuje już 77% Polaków. Dywersyfikują się również kanały sprzedaży. Te dwa czynniki sprawiają, że jednym z dynamicznie rozwijających się obszarów rynku jest e-commerce. Czasy mamy jednak trudne, zarówno z perspektywy konsumentów, jak i firm. Według danych GUS w 2022 roku średnioroczny wzrost cen towarów i usług konsumpcyjnych przekroczył 14% i był najwyższy od 25 lat. Jeśli dołożymy do tego realny spadek wynagrodzeń spowodowany inflacją, który odbija się na konsumpcji, to już wiemy, że firmy nie mogą spocząć na laurach. Konieczne jest wdrażanie coraz to bardziej innowacyjnych działań, aby utrzymać lojalność klientów, wyróżnić się na tle konkurencji, a przede wszystkim osiągnąć jak najlepsze wyniki sprzedażowe w sieci. Priorytetem dla e-commersów są więc działania z obszaru digital marketingu, w tym digital activation, którego celem jest wykorzystanie wszystkich możliwości, jakie daje świat cyfrowy do zwiększenia zasięgu i poprawy skuteczności działań marketingowych.

Digital marketing jest jednak dziedziną rozwijającą się niezwykle dynamicznie nie tylko z perspektywy sektora e-commerce. Działania, które koncentrują się na wykorzystaniu różnego rodzaju kanałów cyfrowych do promocji produktów lub usług, są podstawą dla każdej firmy działającej w świecie biznesu. Potwierdzają to również badania IAB Polska/PwC AdEx, odnoszące się do trzech pierwszych kwartałów 2022 roku. Wartość rynku reklamowego online osiągnęła ponad 4,7 mld zł, dzięki dynamice wzrostu na poziomie 9%. Wydatki na komunikację cyfrową wzrosły o prawie 400 mln zł w ujęciu rok do roku.

Cały wywiad dostępny jest w linku: “Zatrudnię SEM-owca do projektu”. Outsourcing specjalistów nowym trendem w digital marketingu.


Kontakt dla mediów:
Monika Bartnik
monika.bartnik@bidads.pl