Które kampanie okazały się najciekawsze w 2023 roku? Jakie są najważniejsze wyzwania stojące przed employer brandingiem i HR w 2024 roku? Poznaj opinie ekspertów, w tym Pawła Sypczuka, CEO BIDads.
Jakie wydarzenia i trendy najmocniej wpłynęły na HR i employer branding?
Na obszar, w którym działamy, największy wpływ ma ciągły rozwój rynku reklamy online. Stale potrzebni są specjaliści z odpowiednią wiedzą i doświadczeniem. Mocno zauważalnym trendem w tym zakresie jest także ciągły wzrost zapotrzebowania na utalentowanych pracowników na co dzień zajmujących się digital marketingiem, którzy zainteresowani są nie tylko stałym zatrudnieniem, lecz także pracą projektową. Swoją pozycję umacnia więc body leasing – forma zatrudnienia, która kilka lat temu kojarzona była wyłącznie z branżą IT.
W digital marketingu body leasing to elastyczne rozwiązanie, które pozwala szybko i efektywnie zaspokoić potrzeby firmy związane z realizacją projektów z zakresu marketingu cyfrowego, bez konieczności zatrudniania specjalistów na stałe. To praktyka polegająca na wynajmowaniu zewnętrznych ekspertów do realizacji konkretnej pracy lub projektu marketingowego na określony czas w celu wykonania konkretnych zadań.
Kolejnymi trendami są: świadoma rezygnacja specjalistów z pracy na etacie na rzecz angażowania się w krótkoterminowe projekty oraz upowszechnienie się pracy w trybie zdalnym. Rezygnacja z pracy na etacie dla wielu osób nie jest już przykrą koniecznością, ale właśnie świadomym wyborem. Dotyczy to specjalistów szczególnie z obszaru marketingu cyfrowego, którzy często pracują zdalnie (zdarza się, że i w różnych strefach czasowych) i zależy im na możliwości dopasowania pracy do własnych preferencji.
📌Cały artykuł dostępny jest na portalu Nowy Marketing. Link do artykułu ⬇