Zatrudniasz zewnętrznych specjalistów? Zadbaj o kulturę organizacyjną.

💡 Do dzisiejszego wpisu zainspirował nas artykuł McKinsey & Company “Five bold moves to quickly transform your organization’s culture”

W czasach, kiedy coraz bardziej popularne są elastyczne formy zatrudnienia to nie miejsce, lecz wartości i zachowania łączą ludzi w zespół. Dlatego kultura organizacyjna wymaga dzisiaj więcej niż tylko dobrych intencji – potrzebuje strategii.

5 kluczowych działań związanych z budowaniem kultury organizacyjnej (McKinsey)

✔️ Nie tylko mów, ale również pokazuj

Liderzy powinni aktywnie demonstrować pożądane zmiany, prezentując nowe idee i najlepsze praktyki, aby inspirować pracowników do działania.

✔️ Nie przydzielaj – angażuj

Zamiast narzucać zmiany, warto zachęcać pracowników do dobrowolnego uczestnictwa w transformacji, co zwiększa ich zaangażowanie i odpowiedzialność.

✔️ Wprowadź zmiany – kompleksowo

Należy wprowadzać nowe rytuały i regularnie aktualizować role pracowników, aby dostosować się do strategii organizacji.

✔️ Wspieraj

Identyfikuj i wspieraj nieformalnych liderów, którzy mogą wpływać na innych i przyspieszać proces zmian.

✔️ Doceniaj

Doceniaj indywidualne doświadczenia pracowników i dostosowuj podejście do ich potrzeb, aby zwiększyć ich zaangażowanie i lojalność.

To właśnie te działania pomagają w budowaniu kultury organizacyjnej, która sprzyja zaangażowaniu.

Body leasing i kultura organizacyjna

W kontekście body leasingu, czyli wynajmowania zewnętrznych specjalistów, te pięć kroków ma kluczowe znaczenie:

✔️ Pokazywanie zamiast mówienia pomaga nowym członkom zespołu szybko zrozumieć oczekiwania i standardy pracy.

✔️ Angażowanie zamiast przydzielania zachęca specjalistów do aktywnego uczestnictwa w projektach, co zwiększa ich motywację.

✔️ Kompleksowe wprowadzanie zmian zapewnia spójność w działaniach zespołu, niezależnie od źródła zatrudnienia pracowników.

✔️ Wykorzystanie potencjału nieformalnych liderów wspomaga integrację nowych członków zespołu.

✔️ Uwzględnianie indywidualnych potrzeb pomaga w tworzeniu środowiska pracy, które sprzyja zaangażowaniu i efektywności, nawet w przypadku tymczasowych pracowników.

Implementacja tych kroków w organizacjach korzystających z body leasingu w digital marketingu może prowadzić do lepszej integracji zespołów, wyższej jakości pracy i zwiększonej efektywności projektów.

en_GBEnglish