Zadzwoń!
Napisz!
Szacuje się, że na całym świecie nawet 35 mln osób łączy pracę z podróżowaniem. Taka forma pracy jest szczególnie atrakcyjna dla specjalistów z obszaru digital marketingu, którzy jako freelancerzy współpracują z firmami w ramach usługi body leasingu. Połączenie dwóch modeli pracy, tj. body leasingu i workation, zapewnia elastyczność, która staje się jedną z najważniejszych wartości na współczesnym rynku pracy – umożliwia realizowanie zadań z dowolnego miejsca na świecie, bez utraty efektywności.
Z badania Grant Thornton przeprowadzonego w 2023 roku wynika, że 75% Polaków jest zainteresowanych połączeniem pracy z odpoczynkiem, czyli skorzystania z opcji tak zwanego workation. Taka forma pracy jest szczególnie atrakcyjna dla specjalistów z obszaru digital marketingu, w tym ekspertów od SEO, SEM, paid social czy programmatic, którzy jako freelancerzy często współpracują z firmami w ramach body leasingu.
Body leasing, czyli wynajmowanie specjalistów na określony czas, pozwala firmom na szybkie skalowanie zespołów projektowych bez konieczności zatrudniania na stałe. Z kolei workation umożliwia pracownikom wykonywanie swoich obowiązków z dowolnego miejsca na świecie, łącząc pracę z wypoczynkiem.
Połączenie tych modeli pracy – body leasingu i workation – pozwala firmom korzystać z usług wysokiej klasy ekspertów, niezależnie od ich lokalizacji, a pracownikom daje swobodę pracy zdalnej. Zapewnia również elastyczność, która staje się jedną z najważniejszych wartości na współczesnym rynku pracy – umożliwia realizowanie zadań z dowolnego miejsca na świecie, bez utraty efektywności.
– Body leasing to doskonała opcja dla pracodawcy, który potrzebuje elastycznego dostępu do wykwalifikowanego specjalisty w konkretnym obszarze. Może to być praca na określony czas lub przy jednym projekcie, na przykład kampanii marketingowej. Jednocześnie pracodawca nie musi wiązać się ze specjalistą etatem, co z perspektywy formalnej stanowi duże ułatwienie. Workation jest z kolei korzystny dla pracowników, którzy cenią sobie elastyczność pracy zdalnej oraz zmienność otoczenia. Dzięki tej formie pracy istnieje możliwość podróżowania i odpoczynku lub godzenia pracy z pasją. Wybór odpowiedniego modelu zależy od potrzeb firmy oraz preferencji pracownika. Połączenie tych dwóch form może przyczynić się do zwiększenia satysfakcji z pracy, a także efektywności. Stanowi zatem propozycję godną do rozważenia dla każdej ze stron – powiedziała Magdalena Radecka, project manager w firmie BIDads, specjalizującej się w body leasingu w branży digital marketingu.
BIDads Sp. z o.o. al. Jana Pawła II 27 00-867 Warszawa
Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu, analizy ruchu oraz dostosowania treści do Państwa preferencji. Mogą Państwo zaakceptować wszystkie pliki cookies lub samodzielnie zarządzać swoimi ustawieniami. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce prywatności