BIDads – firma wspierająca projekty rekrutacyjne pracodawców z branży digital marketingu – po dwóch latach działalności zarówno na polskim, jak i europejskim rynku potwierdza kolejny, obok outsourcingu, stale rosnący trend. Swoją pozycję w kontekście zatrudnienia w branży marketingu cyfrowego umacnia body leasing.

Według raportu FUTURE® 2024, opracowanego przez firmę Syrowka.com, dane z ostatnich pięciu lat wskazują, że do zatrudnienia jednego pracownika konieczne jest przeprowadzenie od 7 do nawet 12 rozmów z kandydatami. Sam proces rekrutacyjny trwa średnio 4 tygodnie, jednak okres poszukiwania pracownika jest zależny od konkretnej branży. Długość procesu rekrutacyjnego wynika nie tylko z czasochłonności jego poszczególnych elementów (60 proc. za najbardziej czasochłonne wskazuje oczekiwanie na spotkania z kandydatami, gdzie w przypadku stanowisk specjalistycznych i  managerskich najdłuższym etapem wg 26 proc. jest oczekiwanie na spłynięcie ofert od kandydatów), ale przede wszystkim z deficytu wyspecjalizowanych pracowników.

Rozwiązaniem w takiej sytuacji jest body leasing – forma zatrudnienia kojarzona najczęściej z branżą IT – którego stale rosnącą pozycję w kontekście zatrudnienia w branży marketingu cyfrowego, obok outsourcingu, potwierdza również BIDads, firma wspierająca projekty rekrutacyjne pracodawców z branży digital marketingu zarówno w Polsce, jak i Europie.

W digital marketingu body leasing to elastyczne rozwiązanie, które pozwala szybko i efektywnie zaspokoić potrzeby firmy związane z realizacją projektów z zakresu marketingu cyfrowego, bez konieczności zatrudniania specjalistów na stałe. To praktyka polegająca na wynajmowaniu zewnętrznych ekspertów, w takich obszarach jak SEO, SEM, paid social oraz programmatic, do realizacji konkretnej pracy lub projektu marketingowego na określony czas w celu wykonania określonych zadań.

Procesy rekrutacyjne prowadzone przez firmę BIDads w ramach body leasingu odpowiadają na aktualne wymagania stawiane zarówno przez firmy zatrudniające, jak i przez specjalistów. Zdaniem 57% badanych – według raportu Manpower „Nastroje polskiego rynku pracy – perspektywa kandydatów” – idealny proces rekrutacyjny pod względem czasu oraz ilości spotkań powinien obejmować dwa spotkania rekrutacyjne. Pierwsze spotkanie w formule online, drugie na żywo, a decyzja o zatrudnieniu powinna zapaść w ciągu dwóch tygodni. W przypadku BIDads – z uwagi na szeroką bazę specjalistów gotowych podjąć pracę projektową “od zaraz” – proces rekrutacji skrócony jest do minimum.

Po dwóch latach działalności BIDads może pochwalić się portfolio kilkunastu stałych klientów, korzystających z usługi body leasingu. 

– Cieszymy się, że wkraczając w trzeci rok naszej działalności, BIDads ma w swoim portfolio stałych klientów, którzy regularnie w ramach oferowanej przez nas usługi body leasingu wspierają swoje zespoły projektowe naszymi specjalistami z obszaru digital marketingu. Jest to potwierdzenie, że Klienci doceniają nasz zespół rekruterów, który doskonale rozumie specyfikę biddable media, a dzięki temu jest w stanie zaproponować specjalistów idealnie dopasowanych do oczekiwań. Swoją wiedzą i doświadczeniem z obszaru body leasingu chcemy dzielić się również z innymi. W 2023 roku firma BIDads została członkiem Polskiego Forum HR, najbardziej wpływowej organizacji pracodawców reprezentujących rynek agencji zatrudnienia. Usługi świadczone przez BIDads koncentrują się na jednym segmencie rynku związanym z digital marketingiem, dzięki temu organizacja otrzymuje od nas pełniejszą wiedzę o wyzwaniach, które stoją przed tą częścią rynku pracy – mówi Paweł Sypczuk, CEO BIDads.