W 2024 roku – według raportu “Nowoczesne formy zatrudnienia” przygotowanego przez agencję Hays Poland – aż 29% firm, korzystających z opcji zatrudnienia pracowników tymczasowych, zdecyduje się na taki ruch z uwagi na zapewnienie większej elastyczności w zarządzaniu kosztami zatrudnienia.

Dlaczego firmy decydują się na body leasing w digital marketingu?

Zatrudnienie zewnętrzne to nowoczesna forma zatrudnienia, będąca dla pracodawcy nie tylko sposobem na ograniczenie kosztów zatrudnienia, ale również odpowiedzią na bieżące potrzeby firmy.

Body leasing w digital marketingu – jako jedna z opcji tymczasowego zatrudnienia zewnętrznego polegająca na wynajęciu specjalisty na określony czas – jest praktyką, która może znacząco zwiększyć efektywność działań marketingowych, zwłaszcza w dynamicznym i konkurencyjnym środowisku online. Wybór tego typu formy zatrudnienia może być podyktowany m.in. niedoborem specjalistów zatrudnionych w firmie na stałe przy jednoczesnym wzroście liczby projektów marketingowych do realizacji. Body leasing odpowiada na potrzeby pracodawcy, który zamiast podejmować decyzję o utworzeniu nowego etatu, może zdecydować się na bardziej elastyczne podejście i dzięki temu zredukować koszty zatrudnienia.

Według raportu Hays Poland, w 2024 roku aż co piąta organizacja zamierza zwiększyć zakres współpracy z pracownikami zewnętrznymi. Aż 48 % badanych firm zadeklarowało, że liczba tegorocznych planowanych rekrutacji w ramach zatrudnienia zewnętrznego będzie większa w porównaniu do roku ubiegłego. Z pewnością motywatorem dla firm są właśnie koszty i możliwość elastyczniejszego zarządzania budżetem firmy. 

Stały etat kontra zatrudnienie zewnętrzne w formule body leasingu

Elastyczność, którą charakteryzuje się body leasing, pozwala firmom na bieżąco dostosowywać liczbę specjalistów pracujących nad konkretnymi projektami, bez konieczności zatrudniania ich na stałe. Dzięki temu firma nie ponosi stałych kosztów zatrudnienia, jak na przykład ubezpieczenie lub świadczenie socjalne. Współpraca może zakończyć się wraz z realizacją konkretnego projektu.

Stały etat generuje zdecydowanie więcej kosztów. Body leasing pozwala natomiast pracodawcy uniknąć długoterminowych zobowiązań. Umowa może być dostosowana do czasu trwania projektu.

– Zatrudnienie zewnętrzne to również redukcja kosztów w zakresie szkoleń pracownika. Firma nie musi inwestować w rozwój pracownika. Body leasing daje możliwość wynajęcia ekspertów w konkretnej dziedzinie – w naszym przypadku w zakresie SEM, paid social czy programmatic – oraz dostosowania specjalistycznych ich umiejętności do konkretnego projektu. Elastyczność w tym zakresie jest dla pracodawcy zdecydowanie bardziej opłacalna od stałego zatrudnienia – powiedziała Magdalena Radecka, Project Manager w firmie BIDads, specjalizującej się w body leasingu specjalistów w obszarze marketingu cyfrowego.

Body leasing to wreszcie szansa na uniknięcie dodatkowych obciążeń administracyjnych w zakresie obsługiwania księgowości, kadr lub płac. Te obowiązki spoczywają na firmie, która świadczy usługę leasingu. 

O firmie BIDads

BIDads to firma, która wspiera projekty rekrutacyjne pracodawców z branży digital marketingu zarówno w Polsce, jak i Europie. Skuteczny zespół rekruterów rozumiejących specyfikę biddable media pomaga w znalezieniu oraz zatrudnieniu najlepszych specjalistów na rynku w takich obszarach jak SEO, SEM, paid social oraz programmatic. BIDads prowadzi procesy rekrutacyjne zarówno do pracy stałej, jak i tymczasowej oraz opierające się na outsouricingu specjalistów. Od 2023 roku firma jest członkiem Polskiego Forum HR.